Nagelfix, steg för steg

Jag älskar att måla mina ocg andras naglar:) Kanske inte världs bäst på det men det är välldigt kul:) Jag tänkte visa steg för steg hur man gör en nyckelpiga, en tass och en blomma och lägga upp det senaste resultatet från mitt måleri:)
                                   NYCKELPIGAN

Börjar med att måla ett uderlack du vill ha, jag valde rött.


Sedan målar du ett streck högst upp på nageln som du även gör om du målar fransk manikyr.


Du drar ett svart streck på mitten av fingret........


sedan klickar du ut små prickar.


Sedan om du har använder du antingen en tand petare eller en smal pensel och gör
först två vita prickar med sedan svarta i. KLART!

                                                              TASSEN

Du gör en tjock prick.........


med tre små över.KLART!

                                                         BLOMMAN


En liten prick i mitten av nageln.


Du målar tunna drag med penseln.


Och sist men inte minst en liten själk:)

Så här blev resten:

 
Lite ofokeserade bilder, men det är ju bara mobil kameran:D
//KYSSAR



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback